تحلیل بورس ایرانبازار سهامبورس ایرانخودرو و ساخت قطعات

تحلیل و تکنیکال خدیزل

(شرکت بهمن دیزل)

تحلیل و تکنیکال خدیزل

خدیزل

عنوان توضیحات
نام شرکت شرکت بهمن دیزل
نماد خدیزل
سال تاسیس 1382
سال عرضه اولیه اردیبهشت ماه 1394
موضوع فعالیت خودرو و ساخت قطعات
عوامل موثر بر نرخ فروش هیئت مدیره شرکت و دخالت دولت جهت نرخ گذاری دستوری
محصول شرکت انواع خودرو های سنگین
مواد اولیه شرکت مواد مستقیم مصرفی
تاثیر دلار بر نرخ فروش شرکت افزایش نرخ دلار منجر به رشد بهای تمام شده محصولات شرکت خواهد شد
مهم ترین هزینه های شرکت مواد مستقیم مصرفی و سربار تولید
سهامداران عمده گروه بهمن 84 درصد

نماد خدیزل (شرکت بهمن دیزل

در نیمه دوم سال ۱۳۶۲ افتتاح و شروع به کار نموده است و در راستای ادامه فعالیت مرکز در قالب شرکت سهامی عام شرکت بهمن دیزل در تاریخ اسفند ماه ۱۳۸۲ تحت شماره ۲۱۵ ۳۴ در اداره ثبت شرکتها به ثبت رسید و رسماً از اول دی ماه سال ۱۳۸۵ کلیه فعالیت ها در قالب شرکت مذکور انجام می پذیرفت

عوامل موثر بر در آمدهای شرکت خدیزل

شرکت های تولید و پخش مواد غذایی و لبنی، شرکت های لیزینگ و سازمان و نهادهای دولتی بازار اصلی شرکت را پوشش میدهد سهم این شرکت از بازار کامیونت 46 درصد می باشدو قطب سوم تولید خودرو در کشور می باشد.

محصولات شرکت خدیزل

تولیدومونتاژانواع خودرو و وسایط نقلیه موتوری ودیزلی سبک وسنگین وانواع کامیون،اتوبوس،مینی بوس وکامیونت وتریلر به منظور نوسازی ناوگان حمل ونقل داخلی کشور.

 ارایه خدمات فنی ومهندسی نظیرساخت ماشین آلات صنعتی و ساخت قطعات مورد نیاز صنایع مختلف توزیع آن ها

تاثیر قیمت دلار بر شرکت خدیزل

این نوع ریسک، وابستگی زیادی به سیاستهای کلی دولت درخصوص نرخ برابری ریال در مقابل ارزهای خارجی، درآمدهای نفتی، تحریم و … دارد. باتوجه به مشکالت سال گذشته و سال جاری در زمینه تامین ارز و گشایش اعتبارات و تغییرات مقررات گمرگی و واردات و عدم پوشش دهی مناسب ازسوی سیستم بانکی کشور، شرکت ناگزیر به تامین بخشی از ارز مورد نیاز خود برای تامین قطعات و… از طریق بانک ها و صرافی ها با نرخ آزاد گردیده است که این مسئله باعث افزایش قیمت تمام شده و بالطبع افزایش قیمت قطعات و … گردیده است.

عوامل موثر بر هزینه های شرکت خدیزل

با توجه به این که شرکت در نه ماهه سال 99 ، 38 درصد از مواد اولیه واراداتی می باشد افزایش نرخ بر بهای تمام شده محصولات تاثیر بسزایی دارد.

 با توجه به تغییر قوانین گمرگی و بانکی در زمینه کاهش اختصاص ارز مبادله ای به کامیونت های تولیدی شرکت و افزایش عوارض گمرکی شاهد افزایش قیمت تمام شده برای محصوالت تولیدی بوده ایم.

سایر عوامل موثر برسود و زیان شرکت خدیزل

ریسک نوسانات نرخ بهره و همچنین هرگونه تغییرات مهم در عوامل بین المللی و سیاست خارجی تاثیر مستقیم بر تولید و فروش و سودآوری سازمان ها و شرکت ها دارد.

حلیل تکنیکال خدیزل ( 22 خرداد 1403 ) :
قیمت داخل کانال صعودی قرار گرفته و الان به کف کانال رسیده و هم پوشان هست با prz الگوی abcd و با توجه به واگرایی مثبت انتظار داریم از این محدوده حمایتی قیمت برگردد.

لینک تحلیل در آپارات :

https://www.aparat.com/v/rxel7v9

بیشتر بخوانید : تحلیل تکنیکال خریخت

آپارات ما : Atran Trade

YouTube : Atran Trade

علی جلیل‌پور

علی جلیل‌پور هستم دیجیتال مارکتر و مدیر دایرکتوری تولیدکنندگان کالای باکیفیت داخلی و مدیر هایپر کالای آل‌ور‌سنتر که به تولیدکنندگان کمک میکنم با بهره‌مندی از ابزارهای #دیجیتال_مارکتینگ_مبتنی_بر_هوش_مصنوعی به #رتبه_اول_گوگل برسند و از افزایش فروش مستمر لذت ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا